Opšti uslovi poslovanja

FLORELA Kraljevo, Društvo sa ograničenom odgovornošću za proizvodnju, promet i usluge

Jug Bogdanova 10, 36203 Adrani, Kraljevo,  matični broj: 07363672, PIB: 101257680

Na osnovu Zakona o privrednim društvima i Zakona o zaštiti potrošača, Vladimir Jakić, direktor Florela d.o.o Kraljevo, doneo je dana 13.04.2025. godine u Kraljevu ove

OPŠTE USLOVE POSLOVANJA I KORIŠĆENJA USLUGA FLORELA DOO KRALJEVO

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1.

Ovim opštim uslovima o korišćenju usluga Internet prodaje (u daljem tekstu: Opšti uslovi) na jedinstven način utvrđuju se uslovi pod kojima Florela doo Kraljevo (u daljem tekstu: Florela) pruža usluge Internet prodaje – elektronske prodavnice – korisniku (u daljem tekstu: usluge) i utvrđuje postupak za ostvarivanje međusobnih prava i obaveza Florela i korisnika usluga (u daljem tekstu: korisnik).

Florela vrši elektronsku trgovinu kao prodaju robe/usluga preko sopstvene elektronske prodavnice, u skladu sa članom 17 stavom 3 tačkom 1 Zakona o trgovini.

Opšti uslovi su obavezujući za Florelu i sve korisnike i primenjuju se na sve njihove međusobne ugovorne odnose, izuzev  o posebnim ugovorom Florela i korisnik ne ugovore drugačije.

II ZASNIVANJE KORISNIČKOG ODNOSA

Član 2.

Korisnik usluga Florele može postati svako zainteresovano poslovno sposobno, domaće , fizičko ili pravno lice odnosno preduzetnik. On-line poručivanje važi isključivo za teritoriju Republike Srbije. Pravo kupovine imaju osobe starije od 18 godina.

Korisnikom usluga Florele  se postaje samim pristupom Internet servisu odnosno korišćenjem usluga Florela, pod uslovima i na način iz ovih Opštih uslova. Svakim pojedinim pristupom Internet servisu korisnik potvrđuje da je upoznat sa odredbama ovih Opštih uslova i da je u potpunosti saglasan sa njima. Ovi Opšti uslovi primenjuju se na svaki pojedini pristup svakog pojedinačnog lica (korisnika).

Za korišćenje usluga korisnik navodi samo one podatke o sebi koji su neophodni za izvršenje tih usluga za čije je korišćenje zainteresovan. Florela lične podatke prikuplja i koristi isključivo u skladu sa Pravilnikom o zaštiti podataka o ličnosti koji su sastavni deo ovih Opštih uslova.

Ukoliko korisnik to želi, može postati Registrovani korisnik, tako što će podneti zahtev za zasnivanje korisničkog odnosa. Zahtev se podnosi pisanim putem u elektronskom obliku od strane korisnika ili lica koje on ovlasti, putem formulara na Internet servisu Florela.

Registrovani korisnik se predstavlja Florela Internet  servisu svojom potvrđenom (verifikovanom) adresom elektronske pošte.

Registrovani korisnik se obavezuje da u slučaju promene podataka značajnih za identifikaciju odnosno izvršenje usluga, o istom bez odlaganja obavesti Florelu.

Potvrdom zahteva za zasnivanje korisničkog odnosa korisnik potvrđuje da je upoznat sa odredbama ovih Opštih uslova i da je u potpunosti saglasan sa njima.

Naručivanje se vrši izborom artikala, veličine, ponuđenih boja i količine. Prilikom izbora svakog novog artikla program će vam na odgovarajući način omogućiti uvid u trenutni saldo. Odabrane proizvode uvek možete pogledati, dodavati i uklanjati iz svoje korpe. Po završetku izbora artikala dužni ste da precizno i korektno popunite formular sa svojim podacima.
Program on-line prodaje je automatizovan, tako da ne postoji mogućnost da dobijemo drugačiju narudžbinu od one koju ste Vi zahtevali. No, da bismo bili sigurni da je na naš e-mail stigla Vaša originalna narudžbina, i vi dobijate automatsku poruku sa sadržinom vaše narudžbine.
Ako kupac želi da promeni artikal za drugi, troškove ponovne dostave snosi kupac.
Ukoliko želite da poništite Vašu narudžbinu, neophodno je da se javite našoj službi prodaje na tel. 036/391212 i usmeno dostavite Vaše podatke kao i broj narudžbine koji ćete dobiti u pomenutom mail-u.

III POČETAK I TRAJANJE KORISNIČKOG ODNOSA

Član 3.

Stupanje u korisnički odnos smatra se zaključenjem ugovora koji stupa na snagu momentom davanja saglasnosti na odredbe ovih Opšte uslova. Saglasnost se daje konkludentnom radnjom – pristupanjem Internet servisu.

Član 4.

Korisnički odnos između Registrovanih korisnika i Florele se zaključuje na neodređeno vreme.

IV NEMOGUĆNOST PRENOSA PRAVA KORIŠĆENJA USLUGA

Član 5.

Pravo na korišćenje usluga Florele koje korisnik stekne u skladu sa ovim Opštim uslovima ne može se preneti na treće lice.

V CENE USLUGA

Član 6.

Florela samostalno utvrđuje cene i druge komercijalne uslove za pružanje usluga, u skladu sa svojom poslovnom politikom.

U skladu sa zakonom, sve navedene cene su sa uračunatim pripadajućim PDV-om.

Cene i drugi komercijalni uslovi pružanja usluga dostupni su korisniku u svakom trenutku putem Internet servisa Florela.

Florela zadržava pravo na izmenu cena i drugih komercijalnih uslova pružanja usluga, o čemu putem Internet servisa obaveštava korisnika.

Florela zadržava pravo da, s obzirom na tehnička ograničenja koja se odnose na merenje stanja zaliha u realnom vremenu, prilikom Internet prodaje prikaže i cenu artikla koji se momentu prikazivanja ne nalazi na zalihama. U navedenom smislu, Florela ne garantuje za stanje zaliha u svakom momentu.

VI PLAĆANJA

Član 7.

Predračuni i računi sadrže, između ostalog, obračunati iznos za korišćenje usluga Florela i obaveze po osnovu javnih prihoda (porezi, takse i dugo), kao i informacije o načinu i roku plaćanja, i obaveštenje o mogućnosti jednostranog raskida, u skladu sa Zakonom.

Račune za pružene usluge Florela dostavlja korisniku putem pošte, na adresu korisnika, uz prijem narudžbine;

Član 8.

Plaćanje na internet servisu Florele moguće je na sledeće načine:

-plaćanje platnim karticama Visa, MasterCard i Maestro-korisnik plaća obračunati iznos, dok troškove transakcije (bankarska provizija) snosi Florela.

-plaćanje pouzećem – kada Vam stigne paket sa robom preko kurirske službe, potreban iznos ćete platiti kuriru brze pošte, a Vi ćete dobiti fiskalni/maloprodajni račun za robu koju ste dobili.  Plaćanje je isključivo gotovinsko.
– plaćanje virmanom – ovo važi za pravna lica koja poručuju preko našeg sajta
– plaćanje uplatnicom na šalteru banke ili pošte/plaćanje preko računa u roku od 48 časova, prema podacima za uplatu – nakon potvrđivanja porudžbine uplatićete potreban iznos na tekući račun Florela doo. Po prispeloj uplati biće Vam poslat paket sa robom preko kurirske službe, a Vi ćete dobiti fiskalni/maloprodajni račun za robu koju ste dobili.

Korisnik se obavezuje da plaćanje izvrši na način koji sam odabere. Jednom odabrani način plaćanja, po pojedinačnoj transakciji, Korisnik ne može menjati dok se transakcija ne izvrši na odabrani način.

Član 9.

Iznos predračuna se korisniku dostavljaju u elektronskom obliku putem maila.

Dostavu računa u štampanom obliku Florela vrši putem obične pošte, na poseban zahtev Registrovanog korisnika, za šta može Registrovanom korisniku naplatiti takve troškove poštanskih usluga.

Podaci o računima Registrovanih korisnika dostupni su i putem Internet servisa Florela samo tom Registrovanom korisniku.

Član 10.

Florela nije odgovorana  u slučaju da korisnik ne primi blagovremeno predračun ili račun (usled kvara na računarskoj mreži Registrovanog korisnika ili propusta u radu poštanske službe).

Korisnik je dužan da odmah po isteku uobičajenog roka za prijem predračuna ili računa obavesti Florelu o izostanku i zatraži slanje duplikata.

VII REKLAMACIJE I PRAVO NA RASKID UGOVORA O KUPOVINI

Član 11.

Florela ima zakonsku odgovornosti zbog nesaobraznosti robe ili usluge ugovoru.

Na sve reklamacije, primenjuje se  Zakon o zaštiti potrošača.

Ukoliko korisnik smatra da obračun usluga nije pravilno izvršen može podneti Floreli reklamaciju u pisanom obliku, putem elektronske pošte ili faksom, u roku od 24 časa od prijema predračuna ili računa, s tim što je dužan da uplati iznos koji reklamacijom nije osporen.

Korisnik može podneti zahtev za reklamaciju na isti način zbog nemogućnosti da koristi uslugu, pod uslovom da korisnik već nije započeo korišćenje usluga.

Reklamacija mora da sadrži precizan opis nepravilnosti u obračunu ili drugog razloga za reklamaciju i mora biti potpisana od strane korisnika ili lica koje je ovlašćeno za zastupanje korisnika.

Ukoliko je plaćanje obavljeno korišćenjem platnih kartica Visa, MasterCard i Maestro. Korisnik u zahtevu za reklamaciju obavezno navodi i podatke iz potvrde o uspešno obavljenom plaćanju (TRANSACTION_ID, AUTH_CODE).

Florela je dužna da u roku od 8 dana po prijemu reklamacije obavesti korisnika o tome da li je reklamacija usvojena.

Florela neće uvažiti reklamacije koje su nejasne, nepotpune i podnete neblagovremeno, kao ni reklamacije koje nisu podnete od strane korisnika ili lica ovlašćenog za zastupanje korisnika.

U slučaju usvajanja reklamacije za nepravilno obračunate usluge, Florela će korisniku izdati novi predračun ili račun sa naznačenim rokom uplate, umanjen za uplaćeni iznos koji reklamacijom nije osporen.

U slučaju usvajanja reklamacije za pogrešno izabrane usluge, Florela će korisniku izdati predračun ili račun ispravljen u skladu sa zahtevima korisnika, umanjen za uplaćeni iznos ili obaviti povraćaj uplaćenog viška.

Član 12.

Korisnik koji je robu kupio putem Interneta odnosno ukoliko mu je roba dostavljena kurirskom službom (ugovor na daljinu) ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova vraćanja robe, koje u ovom slučaju snosi korisnik. Rok od 14 dana računa se od trenutka kada roba dospe u državinu korisnika, odnosno trećeg lica koje je odredio Korisnik, a koje nije prevoznik. Istekom roka iz ovog stava, prestaje pravo korisnika na odustanak od ugovora.

Korisnik ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju popunjava   u elektronskom obliku I moguće je koristiti je prilikom svake pojedine kupovine. Ova izjava dostavlja se Floreli putem elektronske pošte.

Član 13.

U slučaju odustanka od Ugovora korisnik je dužan da vrati robu Floreli, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Roba se vraća o trošku korisnika, slanjem robe poštom na adresu Florela doo, Jug Bogdanova 10, Adrani, Kraljevo. Korisnik je obavezan da proizvod vrati kao nekorišćeni, neoštećeni i u originalnoj ambalaži, odnosno u istom stanju u kakvom je i isporučen, bez ikakvih mehaničkih ili bilo kakvih drugih oštećenja.

Florela je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da korisniku vrati iznos koji je korisnik platio po osnovu ugovora i to u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Florela može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok Kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu Prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.

Korisniku koji je plaćanje izvršio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, Florela se obavezuje da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.

Korisnik pristankom na ove Opšte uslove daje izričitu saglasnost (u smislu člana 33. stava 2 Zakona o zaštiti potrošača) Floreli da povraćaj uplata koje je primio od Korisnika koji je robu platio pouzećem, i Florela izvrši na tekući račun Korisnika bez dodatnih troškova po Korisnika, te se Korisnik obavezuje da u navedenom slučaju dostavi Florela podatke tekućem računu na koji želi da bude izvršen povraćaj uplata.

Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD).

Korisnik je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan (u smislu člana 34. stava 4 Zakona o zaštiti potrošača), odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Nakon prijema robe Korisnik ima pravo da istu proba, ali ukoliko je upotrebljava na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe, Korisnik je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe i Florela može da tu umanjenu vrednost robe naplati Korisniku.

Radi dobrog razumevanja, Florela  zadržava pravo da ne uvaži reklamaciju odnosno ne pristane na povraćaj cene ukoliko je Korisnik robu, pored toga što ju je probao, i koristio nakon što je probanjem ustanovio prirodu, karakteristike i funkcionalnost robe.

 

VIII KORIŠĆENJE USLUGA I DOSTAVA

Član 14.

Florela se obavezuje da korisniku obezbedi korišćenje svojih Internet servisa, u okviru svojih tehničkih mogućnosti, s tim što zadržava pravo da, bez posebne najave, zbog radova na sistemu ili drugih potreba održavanja privremeno obustavi pružanje usluga, delimično ili u celosti, sve dok za tim postoji opravdana potreba.

Član 15.

Florela se obavezuje da će na prikladan način informisati korisnika o relevantnoj domaćoj zakonskoj regulativi iz oblasti Internet trgovine, te opšteprihvaćenim preporukama i kodeksima koji se odnose na dozvoljeno i prihvatljivo korišćenje servisa za Internet trgovinu.

Korisnik se obavezuje da će servise Florela koristiti u skladu sa zakonskom regulativom, preporukama i kodeksima iz prethodnog stava.

Član 16.

Momentom naručivanja robe smatraju se:

– potvrda narudžbine na Internet servisu Florela kada se roba plaća platnim karticama i pouzećem;

– prijem iznosa iz narudžbenice kada se roba plaća uplatom na tekući račun.

Član 17.

Florela se obavezuje da robu naručenu u periodu od ponedeljka u 00 časova do petka u 10 časova dostavi kurirskoj službi u roku od 72 časa.

Florela se obavezuje da robu naručenu u periodu od petka u 10 časova do nedelje u 24 časa dostavi kurirskoj službi najkasnije u četvrtak.

Ukoliko iz objektivnih razloga dođe do odstupanja od gore navedenih rokova, kupac će biti obavešten elektronskim putem.

Član 18.

Kurirska služba dostavlja naručenu robu u roku od jednog dana.

Kurirska služba ima isključivu odgovornost za isporuku naručene robe korisniku.

Kurirska služba pošiljku donosi na adresu za isporuku korisniku u periodu od 8-16 h. Korisnik se obavezuje da u tom period obezbedi da na adresi bude lice koje može preuzeti pošiljku. Kurirska služba pokušava da uruči pošiljku u dva navrata. Ukoliko korisnik ili lice koje može preuzeti pošiljku ne bude na adresi dostave, Kurirska služba će kontaktirati korisnika na telefon korisnika i dogovori novi termin isporuke. Ukoliko korisnik ni tada ne bude pronađen na adresi dostave, pošiljka će se vratiti Kurirskoj službi.

Po povratku pošiljke, korisnik će biti kontaktiran kako bi se ustanovio razlog neuručenja i kako bi se dogovorilo ponovno slanje.

Član 19.

Prilikom preuzimanja pošiljke potrebno je da korisnik vizuelno pregleda paket da slučajno ne postoje neka vidna oštećenja.

Ukoliko korisnik primeti da je transportna kutija oštećena i posumnja da je i proizvod možda oštećen, korisnik je ovlašćen da odbije prijem pošiljke.

Član 20.

Korisnik se obavezuje da neoštećenu pošiljku preuzme i potpiše dokaz o prijemu pošiljke – adresnicu Kurirskoj službi.

IX PRAVILNIK O ZAŠTITI PODATAKA O LIČNOSTI

Član 21.

Pravilnik o zaštiti podataka o ličnosti je sastavni deo ovih Opštih uslova.

Pravilnik o zaštiti podataka o ličnosti je donet na osnovu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, prema kojem Florela ima pravno svojstvo Rukovaoca.

X OBAVEŠTAVANJE POTROŠAČA

Član 22.

U skladu sa odredbama člana 12 stava 1 Zakona o zaštiti potrošača, Florela putem ovih Opštih uslova, odnosno pre zaključenja ugovora o pružanju usluga, fizička lica koja imaju svojstvo potrošača na jasan i razumljiv način obaveštava o sledećem:

1) Osnovna obeležja proizvoda se potrošaču dostavljaju putem Florela Internet servisa, tako što se potrošaču omogućava da samostalno izabere koju robu želi da kupi. Podatak o zemlji porekla proizvoda je dostupan na deklaraciji svakog proizvoda.

2) Da su poslovno ime FLORELA Kraljevo, Društvo sa ograničenom odgovornošću za proizvodnju, promet i usluge Jug Bogdanova 10, Adrani, Kraljevo,  matični broj: 07363672, PIB: 101257680, Srbija i broj telefona: +381 36391212 (radno vreme: od ponedeljka do petka od 8:00h do15:30h, subota od 8:00 do 15:30, nedelja je neradna);

3) Prodajna cena odnosno način na koji će se prodajna cena obračunati ako se zbog prirode usluge prodajna cena ne može utvrditi unapred, se potrošaču dostavlja putem Florela Internet servisa, tako što se potrošaču omogućava uvid u cene odnosno načinu obračuna cene za svakog artikla ponaosob. Takođe, potrošač se putem Florela Internet servisa obaveštava o svim eventualnim dodatnim troškovima ukoliko ih ima. S obzirom na prirodu robe, mogu postojati dodatni poštanski troškovi, odnosno troškovi transporta i/ili troškovi isporuke o kojima se potrošač obaveštava direktno od prodavca putem Florela Internet servisa.

4) O načinu plaćanja potrošač se obaveštava putem ovih Opštih uslova, dok se o načinu i roku isporuke robe potrošač obaveštava putem ovih Opštih uslova i Florela Internet servisa u opciji Isporuka robe, prilikom samostalnog odabira konkretne robe od strane potrošača.

5) Zakonsku odgovornost zbog nesaobraznosti robe snosi prodavac, u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača.

8) O uslovima za raskidanje ugovora, potrošač je obavešten putem ovih Opštih uslova.

9) O mogućnosti vansudskog rešavanja sporova, potrošač je obavešten putem ovih Opštih uslova korišćenja.

Član 23.

U skladu sa odredbama člana 12 stava 2 Zakona o zaštiti potrošača, Florela putem ovih Opštih uslova, odnosno pre zaključenja ugovora o pružanju usluga, fizička lica koja imaju svojstvo potrošača na jasan i razumljiv način obaveštava o sledećem::

1) Da je, u smislu ovih Opštih uslova, ugovor sa potrošačem zaključen na neodređeno vreme, odnosno na vreme potrebno za izvršenje ugovora o prodaji robe potrošaču.

2) Da je minimalno trajanje ugovornih obaveza između Florela i potrošača vreme koje je potrebno da se izvrši pojedinačni ugovor o prodaji robe.

3) Da su funkcionalnosti, uključujući i mere tehničke zaštite digitalnog sadržaja navedene u ovim Opštim uslovima.

4) Da je relevantna interoperabilnosti digitalnog sadržaja sa hardverom i softverom o kojima Florela ima saznanja ili o kojima se razumno može očekivati da ima saznanja, Florela naveo putem Florela Internet servisa, odnosno da Florela Internet servis kao takav tehnički nije moguće koristiti na nekompatibilnom uređaju.

5) Da ne postoje nikakve postprodajne usluge koje Florela pruža potrošačima, a da za robu koju prodaje Florela ne daje garancije niti izdaje garantne listove. Ukoliko postoji garancija koja se odnose na kupljenu robu ona je navedena na samoj robi odnosno na garantnom listu koji se dostavlja uz kupljenu robu.

Član 24.

U skladu sa odredbama člana 26 stava 1 Zakona o zaštiti potrošača, Florela , s obzirom da se radi o zaključenju ugovora na daljinu odnosno izvan poslovnih prostorija sa fizičkim licima koja imaju svojstvo potrošača, putem ovih Opštih uslova, odnosno pre zaključenja ugovora o pružanju usluga, na jasan i razumljiv način obaveštava o sledećem:

1) Da Florela doo posluje na adresi svog sedišta: Jug Bogdanova 10, 36203 Adrani, Kraljevo,Srbija

2) Da sve cene obuhvataju ukupne troškove za konkretan proizvod, i da se one putem Florela doo Internet servisa prezentuju potrošaču unapred.

3) Da potrošač samostalno snosi trošak korišćenja sredstava komunikacije na daljinu za zaključivanje ugovora, odnosno se taj trošak obračunava na istoj osnovi, odnosno prema osnovnoj tarifi dobavljača internet usluga (npr. operater mobilne telefonije ili operater kablovskog interneta) sa kojim je potrošač zaključio poseban ugovor o pružanju internet usluga, u koji Florela  nema niti može da ima uvid.

4) Da su uslovima, rok i postupak za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora u skladu sa članom 27. Zakona navedeniu ovim Opštim uslovima;

5) Da je obaveza potrošača da plati Florela  troškove koji se odnose na ostvarivanje prava na odustanak od ugovora utvrđena ovim Opštim uslovima.

6) Da potrošač uvek može da koristi pravo na odustanak od ugovora zaključenog sa Florela  u skladu sa ovim Opštim uslovima i Zakonom.

7) Da ne postoji poseban ugovorni odnos Florele  sa poštanskim operatorom preko koga bi potrošač mogao da Floreli , u slučaju odustanka od kupovine, da pošalje robu o trošku Florele , već da je potrošač slobodan u izboru poštanskog operatera.

Član 25.

U skladu sa odredbama člana 26 stava 2 Zakona o zaštiti potrošača, Florela, s obzirom da se radi o zaključenju ugovora na daljinu odnosno izvan poslovnih prostorija sa fizičkim licima koja imaju svojstvo potrošača, putem ovih Opštih uslova, odnosno pre zaključenja ugovora o pružanju usluga, na jasan i razumljiv način obaveštava o sledećem:

1) Da postoji dužnost potrošača da snosi troškove povraćaja robe u slučaju odustanka od ugovora i, za ugovore na daljinu,ako se roba zbog svojih karakteristika ne može vratiti poštom, u skladu sa ovim Opštim uslovima.

2) Da se na Floreli ne primenjuju posebni kodeksi poslovne prakse.

3) Da je minimalno trajanje ugovornih obaveza potrošača opredeljeno izvršenjem ugovornih obaveza prema Florela.

4) Da ne postoji nikakva potreba niti obaveza da potrošač Floreli položi bilo kakav depozit niti kakvu drugu finansijsku garanciju koju bi Florela mogla da zahteva.

5) O mogućnosti vansudskog rešavanja sporova, potrošač je obavešten putem ovih Opštih uslova.

 

XI POVERLJIVOST PODATAKA PRAVNIH LICA

Član 26.

Podaci o pravnim licima koje prikuplja Florela  jesu podaci koji se inače prikupljaju u svrhu poslovanja među pravnim licima, a zarad stupanja u poslovni odnos.

Član 27.

Ugovorne strane su saglasne da sve pribavljene podatke koje je druga ugovorna strana – pravno lice, označila kao poverljive, u vezi sa zaključivanjem ili realizacijom korisničkog odnosa, čuvaju kao poverljive tokom trajanja korisničkog odnosa, kao i u roku od dve godine nakon njegovog prestanka.

Član 28.

Florela prikuplja podatke o korisniku koji je pravno lice, potrebne za zasnivanje korisničkog odnosa, pružanje kvalitetne usluge I obezbeđivanje pravovremenog informisanja, u skladu sa dobrim poslovnim običajima.

Florela neće upotrebljavati poslovne podatke korisnika pravnog lica u marketinške ili bilo koje druge svrhe, bez saglasnosti korisnika.

XII ZAŠTITA AUTORSKOG PRAVA

Član 29.

Florela doo ima isključivo autorsko pravo na Florelinom Internet servisu i na svim pojedinačnim elementima koji je čine, kao što su tekst, vizuelni i audio elementi, vizuelni identitet, korisnički interfejs, kod, podaci i baze podataka, programski kod i drugi elementi  servisa.

Član 30.

Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela ili Internet servisa u celini, bez izričite prethodne dozvole u pisanoj formi izdate od Florele  kao nosioca isključivog autorskog prava, smatraće se povredom autorskog prava Florele  i podložno je pokretanju svih postupaka u punoj zakonskoj meri.

XIII PRIVREMENA I TRAJNA SUSPENZIJA PRUŽANJA USLUGA

Član 31.

U slučaju da korisnik blagovremeno ne izvrši uplatu naknade za korišćenje usluga, Florela  zadržava pravo da mu bez prethodnog obaveštenja privremeno suspenduje pružanje usluga u trajanju do deset kalendarskih dana.

Ukoliko korisnik tokom perioda suspenzije izvrši uplatu, Florela  će mu omogućiti ponovno korišćenje usluga.

Član 32.

U slučaju da korisnik do isteka perioda suspenzije ne izvrši uplatu, Florela  će korisniku trajno suspendovati  pružanje usluga, raskinuti korisnički odnos i pokrenuti odgovarajući sudski postupak.

Član 33.

Florela  može privremeno suspendovati pružanje usluga korisniku ukoliko postoji osnovana sumnja da postoji bilo kakva nedopuštena ili prevarna radnja koja može naneti štetu Floreli , korisniku ili trećem licu.

Florela je dužna  da odmah po nastupanju slučaja iz prethodnog stava obavesti korisnika o suspenziji pružanja usluga i razloga zbog kojih je do toga došlo.

Suspenzija pružanja usluga u slučaju iz stava 1. ovog člana ne može trajati duže od deset dana.

Ukoliko nakon upozorenja korisnik nastavi sa nedozvoljenim ponašanjem, Florela ima pravo da mu trajno suspenduje pružanje usluga, raskine korisnički odnos i pokrene odgovarajući sudski postupak.

Član 34.

Florela doo može privremeno suspendovati pružanje usluga korisniku radi otklanjanja tehničkih kvarova ili obavljanja drugih neophodnih radova na svojoj infrastrukturi.

Florela doo će blagovremeno obavestiti korisnika o terminima isključenja radi planiranih radova na infrastrukturi.

XIV ODGOVORNOST I OGRANIČENJA

Član 35.

Korisnik samostalno odgovara za svoje postupke prilikom korišćenja Interneta, Florela Internet servisa, kao i za sadržaj svoje komunikacije sa trećim licima i sadržaje koje učini javno dostupnim putem Interneta uključujući i Florela  Internet servis.

Član 36.

Florela ne odgovara za štetu koju korisnik ili treće lice pretrpi usled:

– Smanjenog propusnog opsega, otežanog prenosa ili povremenih privremenih prekida u pružanju usluga, koji su uzrokovani interferencijom, atmosferskim prilikama, fizičkim preprekama i uopšte razlozima koji uzrokuju varijabilnost kojoj je podložna tehnologija žičnog ili bežičnog povezivanja;

– Preopterećenja, kašnjenja ili grešaka u funkcionisanju delova Interneta na koje Florela  objektivno ne može da utiče;

– Neovlašćenog korišćenja Internet usluga sa strane korisnika;

– Vršenja svih vrsta finansijskih i ostalih poslovnih transakcija od strane korisnika na Internetu;

– Privremene ili trajne suspenzije pružanja Internet usluga propisanih odredbama ovih Opštih uslova ili zakonom;

– Korišćenja nestandardne opreme od strane korisnika;

– Preseljenja korisnika na drugu lokaciju sa koje nije moguć pristup uslugama Florele;

– Dejstva više sile ili drugih uzroka koji su van kontrole Florele;

– Trajnog prestanka obavljanja delatnosti pružanja Internet usluga Florele .

XV PRESTANAK KORISNIČKOG ODNOSA

Član 37.

Korisnički odnos između Florele i korisnika može prestati na osnovu jednostranog otkaza svake strane.

Florela doo može jednostrano i bez otkaznog roka raskinuti odnos sa korisnikom u sledećim slučajevima:

– Ako korisnik ne izmiri svoja dugovanja do isteka perioda privremene suspenzije iz ovih Opštih uslova;

– Ako korisnik nastavi sa nedozvoljenim ponašanjem nakon privremene suspenzije i upozorenja Florele;

– Ako dođe do smrti ili gubitka poslovne sposobnosti korisnika koji je fizičko lice ili pokretanja stečajnog, likvidacionog ili drugog  postupka koji može dovesti do prestanka postojanja korisnika koji je pravno lice;

– Ako Florela donese poslovnu odluku da prestane sa pružanjem Internet usluga ili prestane sa obavljanjem svoje delatnosti.

Član 38.

Korisnik može jednostrano raskinuti korisnički odnos sa Florelom ukoliko nije saglasan sa promenama ovih Opštih uslova.

Zahtev za raskidanje korisničkog odnosa po ovom osnovu korisnik je dužan da dostavi Floreli u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o promeni  Opštih uslova.

Korisnik je dužan da u slučaju prestanka korisničkog odnosa, bez obzira na osnov prestanka, odmah, a najkasnije u roku od 8 dana, izmiri sva dugovanja prema Floreli  nastala po osnovu pruženih usluga.

XVI JURISDIKCIJA REŠAVANJE SPOROVA

Član 39.

Odredbe ovih Opštih uslova imaju tumačiti na način koji doprinosi izvršenju ugovornih obaveza na korist svih ugovornih strana.

Član 40.

Na sve što nije regulisano ovim Opštim uslovima primenjuju se važeći propisi Republike Srbije.

Član 41.

Korisnik koji je fizičko lice (a koje ima svojstvo potrošača) i Florela se obavezuju da sve eventualne nesporazume koji nastanu tokom trajanja korisničkog odnosa pokušaju da reše mirnim putem. U skladu sa navedenim, Florela  u svojstvu trgovca obaveštava svako fizičko lice koje ima svojstvo potrošača, da potrošač ima pravo rešavanja sporova između potrošača i trgovca

– vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, u smislu Zakona o zaštiti potrošača, pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova upisanim u Listu tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova u skladu sa navedenim zakonom.

Ukoliko potrošač i Florela  ne uspeju da reše spor na način iz prethodnog stava, nadležan za rešavanje spora će biti sud u mestu prebivališta, odnosno boravišta potrošača u Republici Srbiji, uz primenu prava Republike Srbije. Fizičko lice koje ima svojstvo potrošača može pokrenuti sudski ili vansudski postupak rešavanja potrošačkog spora tek nakon prijema odgovora na izjavljenu reklamaciju u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.

Član 42.

Korisnik koji je pravno lice i Florela  se obavezuju da sve eventualne nesporazume koji nastanu tokom trajanja korisničkog odnosa pokušaju da reše mirnim putem, a koliko u tome ne uspeju, nadležan će biti Privredni sud u Beogradu.

XVII IZMENE OPŠTIH USLOVA

Član 43.

Florela  zadržava pravo da vrši izmene i dopune ovih Opštih uslova u skladu sa izmenjenim uslovima poslovanja i u skladu sa svojom poslovnom politikom.

XVIII VAŽENJE OPŠTIH USLOVA

Član 44.

Ovi Opšti uslovi stupaju na snagu osmog dana od dana donošenja, odnosno objavljivanja na internet stranici Kompanije u skladu sa članovima 7-10 Zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju („Sl. glasnik RS“, br. 94/2017 I 52/2021).

U Kraljevu,

doneto i objavljeno dana 13.04.2025. godine

stupa na snagu dana 23.04.2025. godine